La Comissió d'Auditoria i Compliment, sobre la base de les funcions designades en la seva acta de constitució i aprovació per Junta Directiva de data 12/12/2019, té com a missió impulsar l'aplicació del present Codi Ètic i de Conducta, vetllant per la seva correcta comunicació i compliment.
Aquesta Comissió està constituïda pels següents membres:
Assisteix a aquesta Comissió el Comitè d'Ètica i de Conducta, que és l'ens al qual tots els empleats o subjectes al codi han de dirigir-se per a comunicar possibles incompliments d'aquest.
Les funcions pròpies del Comitè d'Ètica i de Conducta són les següents:
El Comitè d'Ètica i de Conducta estarà format pels següents integrants:
Mutua Balear posa a la disposició dels seus empleats, a través del present procediment, un canal que permet comunicar de manera confidencial aquelles actuacions o conductes que puguin considerar-se que vulneren els principis establerts en el codi ètic i de Conducta.
El Comitè d'Ètica i Conducta podrà actuar per pròpia iniciativa o a instàncies de qualsevol empleat o grup d'interès degudament identificat.
Les comunicacions que continguin denúncies d'incompliment o consultes relatives a la interpretació o aplicació del Codi podran fer-se arribar al Comitè d'Ètica i Conducta a través de l'adreça eticayconducta@mutuabalear.és
Per a poder donar per vàlida una denúncia hauran de concórrer, com a mínim, els següents requisits: identitat del denunciant, contingut de la denúncia i proves o indicis en què es recolzi, persona o persones als qui s'atribueixin els fets denunciats. La identificació no suposa cap trencament de la confidencialitat a l'efecte dels fets que es plantegin en aquest, sinó que s'estableix com a mesura de seguretat enfront de denúncies malicioses o tendencioses.
Els subjectes al Codi que infringeixin algun dels principis en ell contingut, la nostra normativa interna o la legislació aplicable, poden quedar subjectes a mesures disciplinàries, que podrien incloure la finalització del contracte, així com a altres possibles actuacions i sancions legals.
Els incompliments d'aquest Codi que eventualment poguessin cometre's seran analitzats cas per cas i seran sancionats d'acord amb els procediments interns, convenis i normativa legal aplicable.
Qualsevol treballador amb relació laboral amb Mutua Balear, que incompleixi les normes de conducta establertes en el present Codi, pot ser sancionat a l'empara del que s'estableix en l'Estatut dels Treballadors i en el règim sancionador del Conveni Col·lectiu General d'Assegurances, Reassegurances i Mútues d'Accidents de Treball, sense perjudici d'una altra mena de responsabilitats que s'haguessin pogut derivar.
En tot cas, qualsevol sanció imposada de manera legal, sobre la base de la transgressió o realització de conductes prohibides en aquest Codi Ètic i de Conducta, sempre implicaran la màxima graduació del talp de sanció que es qualifiqui, lleu, greu o molt greu.
Depenent de la gravetat de l'incompliment, l'entitat posarà immediatament en coneixement de les autoritats oportunes els fets esdevinguts, res més tenir constància d'aquests, amb independència de la possible sanció laboral.
L'incompliment per part dels membres dels Òrgans de Govern i Participació pot suposar l'incoar les accions pertinents per a procedir a l'expulsió d'aquests, i si fos el cas, la seva denúncia a les autoritats competents.
En el cas d'incompliment per part de tercers, sense relació laboral o estatutària amb l'entitat, i depenent de la gravetat d'aquest, es podran rescindir els contractes o procedir a la prohibició d'iniciar relacions contractuals pel temps que es consideri oportú, posant-se en coneixement de les autoritats.
¡Estamos de enhorabuena! Hemos renovado hasta 2026 la acreditación QH+ 2 estrellas que otorga la Fundación IDIS a las entidades sanitarias que ofrecen una calidad asistencial excelente a sus pacientes: https://mutuabalear.es/es/renovacion-qh-dos-estrellas