Segons el art.128 de la LGSS, el període màxim d'IT serà de 12 mesos.
Protocol en Contingències Comunes:
Quan el pacient arriba als 12 mesos d'IT, la gestió d'aquesta baixa dependrà directament de INSS, per això, quan un pacient esgota aquest termini, l'entitat asseguradora (en aquest cas Mútua Balear), remet telemàticament una informació determinada a aquest organisme. L'INSS citarà al pacient i posteriorment emetrà resolució, des que el pacient esgota els 12 mesos de IT, i fins que s'emeti resolució per part d'aquesta entitat, l'empresa tindrà obligació de seguir cotitzant pel treballador i abonar-li el salari.
Un cop assolits els 365 dies d'IT, l'INSS citarà al treballador per a la seva valoració.
Esgotat el període de 365 dies en la situació d'IT, l'INSS (o l'ISM) serà l'únic competent per a:
L'empresa i treballador rebran mitjançant correu la resolució corresponent després haver passat pel reconeixement mèdic de l'INSS. Les mútues rebran la resolució de forma telemàtica.
Pagament de la prestació després d'esgotar els 12 mesos de baixa. Una vegada que l'INSS ha dictat la resolción que indica que el procés d'IT ha entrat en situació de pròrroga i els seus efectes, la Mútua inicia l'abonament de la prestació mitjançant pagament directe. L'empresa només haurà d'encarregar de la quota empresarial mantenint d'alta al treballador.
Aquesta situació es prorrogarà fins a l'alta de l'expedient o fins a la data de resolució de la incapacitat permanent. En cas que superés els 18 mesos de baixa estant encara pendent de resolució de l'INSS, l'empresari pot optar per donar-li de baixa d'empresa, el pagament continuaria a càrrec de Mútua Balear fins al tancament l'expedient.
¡Estamos de enhorabuena! Hemos renovado hasta 2026 la acreditación QH+ 2 estrellas que otorga la Fundación IDIS a las entidades sanitarias que ofrecen una calidad asistencial excelente a sus pacientes: https://mutuabalear.es/es/renovacion-qh-dos-estrellas