Atenent als 6 apartats que conforma el comunicat d'accident:
- Treballador
- Dades empresa
- Dades del lloc del accident
- Accident
- Asistencials
- Econòmics
Primer s'ha d'indicar si el comunicat d'accident correspon a un nou accident oa una recaiguda com a conseqüència d'un anterior, (sempre que el procés anterior hagués causat baixa, o bé no hagin transcorregut més de sis mesos des de l'alta mèdica del procés anterior) .
1 Treballador
- Nom i cognoms del treballador.
- N.A.F.: Número Afiliació Seguretat Social.
- El NAF del treballador consta de 12 dígito i figura en el TC2 (Bulletí cotització Seguretat Social).
- La clau de província són els dos primers nombres, els vuit següents són els que corresponen al treballador i els dos últims dígits de control.
- Data d'ingrés en l'empresa:
S'ha d'indicar el dia que l'accidentat va començar a prestar els seus serveis a l'empresa.
- Data de Neixement
- Nacionalitat:
Si és diferent de l'espanyola, ha d'especificar en la línia de punts el país de procedència.
Consulta Nacionalitats.
- IPF (Identificador Persona Física)
Indicar el nº que correspon d'acord amb el tipus de document, i consignar el nº d'identificador corresponent. Aquesta clau i nombre són els mateixos que consten en el TC2
Consulta IPF.
- Texte d'ocupació i Codi d'Ocupació (CNO-94)
Descripció de l'ocupació o professió de la manera més detallada i precisa possible.
Es codifica amb 3 dígits de la Qualificació Nacional d'Ocupacions.
www.ine.es/clasifi/cno94.xls
- Antiguitat en el lloc de treball:
Es tracta de l'antiguitat en el lloc de treball exercit en el moment de l'accident i tindrà com a límit màxim el temps d'antiguitat a l'empresa. S'ha de consignar en mesos i dies, quan l'antiguitat sigui inferior al mes.
- Tipus de contracte:
És el que es consigna en l'emplenament mensual del TC2.
http://www.inem.es/inem/ciudadano/empleo/contratos/tipologia.html
- Situació Professional i Règim de la Seguretat Social:
Triar la situació treballador i indicar el codi corresponent al règim.
Consulta Règim de la seguretat Social
- Conveni:
Indicar el Text del Conveni de l'empresa associada a la seva activitat principal.
- Cotització AT/EP:
Indicar codi de CNAE comprès en tabla
Codificacions CNAE 09 AT EP
- Domicili complet treaballador i telèfono actual.
2 Dades empresa (C.C.C. en el que el treballador està donat d'alta en la Seguretat Social)
- C.I.F. o N.I.F.:
El CIF s'ha d'emplenar amb els seus nou dígits, el primer sempre serà una lletra. Si no disposa de CIF es consignarà el NIF de l'empresari.
- Codi de compte de cotització (C.C.C.) d'on està donat d'alta el treballador:
Consta de 11 dígits: Els dos primers són la clau de la província, els altres 9 nombres són assignats per Tresoreria General de la Seguretat Social.
En els casos, de Treballador Autònom sense assalariats no s'ha d'emplenar l'esmentat camp. No obstant això, si es omplissin la resta de camps d'aquest apartat, encara que no estaran associats a un Compte de Cotització.
los casos, de Trabajador Autónomo sin asalariados no se cumplimentará el citado campo. No obstante, si se rellenaran el resto de campos de este apartado, aunque no estarán asociados a una Cuenta de Cotización.
- Texte i codi d'activitat econòmica principal: És aquella a la qual es dedica la major part dels treballadors inclosos en la C.C.C. L'activitat econòmica s'ha de descriure de la manera més detalla i precisa possible.
- Plantilla actual de l'empresa:
S'ha de consignar la plantilla, inclosa en la C.C.C. anteriorment citada, que tenia l'empresa quan va ocórrer l'accident.
- Marcar si l'empresa en el moment de l'accident actuava com contracta, subcontracta o ETT.
- Modalitat d'Organització Preventiva adoptada per l'empresa, d'entre les previstes a la normativa de prevenció de riscos laborals.
3 Dades del lloc i centre de treball on ha ocurregut el accident:
La finalitat d'aquestes dades és identificar exactament on va ocórrer l'accident amb la màxima precisió possible: ubicació del centre de treball, lloc en el qual s'ha produït l'accident, empresa en la qual prestava els seus serveis. Tot això per saber el centre pertanyent a l'empresa que organitzava el treball i des del qual impartien les instruccions de treball.
Lloc:
- Centre de treball habitual.
- Desplaçament en la seva jornada laboral: Indicar el lloc exacte on s'accidenta el treballador (sigui produït per un accident de trànsit o no). En el cas de treballs en missió s'entendrà que les ordres vénen donades del centre de treball (punt 2).
- A l'anar o al tornar de la feina ( "in itinere"): Indicar lloc exacte, sigui produït per accident de trànsit o no.
- Un altre centre de treball: El que no és habitual del treballador.
Centre de treball.
- Marcar “si” quan el domicili del centre de treball pertany a la mateixa empresa del punt 2.
- Marcar “no” quan el domicili del centre de treball no pertany a la mateixa empresa del punt 2. En aquest cas ens demanaria indicar C.I.F. de l'empresa que es tractaria de contracta o subcontracta, ETT o una altra. "Una altra" en casos com els "treballadors en situació de pluriocupació".
Dades del Centre: Se sol·liciten totes les dades de l'empresa segons l'indicat anteriorment. Cal indicar si l'empresa és la mateixa que hem anotat en el punt 2.
Totes les dades sol·licitades en "Dades del Centre" són els mateixos que els del punt 2 (la informació pot ser diferent, si així ho requereix el "accident")
4 Accident
- Dates d'accident i de Baixa Mèdica.
- Hora del dia i hora de treball: L'hora de treball en els "in itinere" s'omplirà amb zeros "00" quan l'accident es produeixi al "anar a la feina" i amb "99" quan es produeixi al "tornar de la feina" .
- Descripció del accident:
Tots els camps han de ser descrits literalment i seleccionar el seu codi corresponent, els quals han d'ajustar-se el màxim possible al text indicat. Es farà de forma exhaustiva indicant seqüencialment el que ha succeït.
- Tipus de lloc: Lloc, zona, entorn, local, etc. on es trobava la persona accidentada immediatament abans de produir-se l'accident.
- Tipus de treball: Fer referència a l'activitat general que realitzava la persona accidentada immediatament abans de produir-se l'accident.
Descarregar el llistat.
- Activitat física específica: Indicar activitat física concreta que realitzava la persona accidentada en el moment en què es va produir l'accident.
- Agent asociat a la activitat física: Eina, instrument, objecte, agent, etc. que estava utilitzant la persona accidentada immediatament abans de produir-se l'accident. Veure taula codis Annex IV.
Descarregar el llistat
- Desviació: Fet anormal que ha interferit negativament en el procés normal d'execució del treball que va provocar l'accident.
Descarregar el llistat.
- Agent asociat a la Desviació: Eina, instrument, objecte, agent, etc. lligat al fet anormal que ha interferit negativament en el procés normal d'execució del treball que va provocar l'accident.
Descarrega el llistat
- Forma (contacte-modalitat de la lesió): Com es lesiona la persona accidentada.
- Agent asociat a la Forma: Texte i codificació de la heina, instrument, objete, agent, etc. amb la cual la víctima es va produir la/s lesió/ns. Si hi ha diversos agents que produeixen les lesions es registrarà el que ha causat les lesions més greus.
Descarregar el llistat
5 Asistencials
- Descripció de la lesió i part del cós lesionat:
A més d'una breu descripció literal, es consignarà el codi que correspongui.
Descarregar el llistat
- Grau de lesió:
Les caselles que figuren en aquesta rúbrica són les mateixes que apareixen en l'informe mèdic de baixa. Es marcarà el mateix grau que es va mesurar en aquest part.
- Tipus d'asistència sanitaria:
- Ambulatòria: Quan sigui prestada en la pròpia empresa.
- Hospitalària: Si hi ha hagut ingrés de la persona accidentada, a més s'indiqués l'establiment on ha estat ingressat.
6 Econòmics
S'emplenaran en euros amb dos decimals i d'acord amb el que estableix la Resolució de la Direcció general de Règim Econòmic i Jurídic de 31 maig 1983
- Base cotització mensual:
- Indicar l'import de les remuneracions que van integrar la base de cotització del treballador en el mes anterior al de la baixa, amb exclusió de les quantitats percebudes pels conceptes que s'enumeren en l'apartat següent.
- Quan el treballador ingressa a l'empresa el mateix mes en què es produeix l'accident, les remuneracions a consignar són les corresponents als dies treballats a l'empresa.
- Quan el treballador percep la retribució mensual i ha romàs d'alta tot el mes anterior, es faran constar trenta dies; en un altre cas el nombre de dies cotitzats. S'obtindrà de dividir (1) entre (2).
- Base de cotització any: reflectirà la suma de les bases de cotització per hores extres i altres conceptes en els dotze mesos anteriors al de la baixa. Dividint el total de la base reguladora B per 365 dies, s'obtindrà la mitjana diària.
- Subsidi:
Es el resultat de 5.7.1+5.7.2.
Resulta d'obtenir el 75% de (5.7.1 + 5.7.2.). La quantia del subsidi no pot excedir el 75% de la mitjana diària del límit màxim de cotització mensual vigent en el moment de produir-se la incapacitat temporal.