L'Hospital de Mutua Balear ha obtingut l'acreditació sanitària de nivell III que atorga el Govern dels Illes Balears a aquells centres que aconsegueixen el màxim grau possible en els estàndards i indicadors de referència establerts per la Conselleria de Salut i Consum.
Per a l'obtenció del nivell III d'acreditació sanitària, el més alt que concedeix el Govern, és necessari el compliment del 100% dels estàndards obligatoris i, com a mínim, més del 75% dels estàndards recomanables determinats per la Conselleria de Salut.
Aquest reconeixement reafirma el compromís de Mutua Balear amb la seva funció social de vetllar per la salut de la ciutadania i promoure l'assistència sanitària de qualitat. Per a això, ha decidit aplicar un model de gestió que assegura una eficient administració dels recursos i una òptima prestació de serveis.
Aquesta cerca constant de l'excel·lència en la qualitat assistencial i seguretat del pacient ha portat a la consecució, després de diversos anys de treball, de l'acreditació sanitària de nivell III.
En aquest sentit, el subdirector general de Mutua Balear, Xavier Simonet, considera que l'acreditació sanitària suposa “un reconeixement a la nostra trajectòria de gestió basada en la seguretat del pacient, la qual cosa ens ha permès obtenir uns alts nivells de qualitat al nostre hospital”.
Respecte a les claus que han portat a l'Hospital de Mutua Balear a convertir-se en el primer centre privat amb acreditació sanitària de nivell III de Balears, Simonet assegura que “els nostres punts forts són l'alt grau d'implicació i responsabilitat del personal i el compromís de la Direcció amb la qualitat assistencial. Tenir un objectiu clar ajuda, motiva i facilita poder aconseguir millors resultats”.
Sobre els plans de futur de l'entitat en matèria de qualitat assistencial, el subdirector general afirma que “l'entitat compta amb un pla estratègic basat en accions de millora del sistema i dels seus processos que redunden en una major satisfacció dels nostres pacients”.
Per a la consecució d'aquesta acreditació, entre altres aspectes, s'han valorat elements com:
- El compromís amb el servei a les persones i el tracte personalitzat
- La seguretat integral i sanitària dels usuaris
- La transparència i ètica
- L'ús racional de recursos i l'excel·lència sostenible
- L'accessibilitat i la rapidesa de l'atenció
- La pràctica clínica basada en l'evidència i en l'avaluació de tecnologies
- La participació informada en les decisions i l'orientació terapèutica
Cal destacar, a més, que els usuaris han atorgat una nota mitjana de 9,4 (sobre 10) al conjunt global de serveis oferts en la Clínica de Mutua Balear durant l'any 2020 en les enquestes realitzades.
Aquest reconeixement s'uneix a la certificació en conciliació EFR, que atorga l'a <href="http://www.masfamilia.org/">Fundació MásFamilia, el distintiu d'Igualtat, atorgat pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, la certificació l'ISO 9001 de gestió de la qualitat; la la certificació ISO 45001 de Seguretat i Salut en el treball; la la certificació ISO 14001 de Gestió Mediambiental; l'adhesió al Pacte Mundial de les Nacions Unides i a la Declaració de Luxemburg.
Sobre el Servei d'Avaluació, Acreditació i Inspecció de la Direcció General d'Acreditació, Docència i Recerca en Salut
Inspirat en el Model Europeu d'Excel·lència, el "Marc de Qualitat" és fruit d'un doble compromís ètic i legal. Una aposta per la sanitat de qualitat, universal i equitativa; una referència per a la cerca de l'excel·lència i de la millora contínua.
El Servei d'Avaluació, Acreditació i Inspecció de la Direcció General d'Acreditació, Docència i Recerca en Salut s'encarrega d'assegurar que els centres i els serveis sanitaris compleixin els requisits establerts en la legislació vigent mitjançant l'autorització i la certificació.
El Servei col·labora a mesurar la satisfacció dels pacients i familiars i, finalment, amb l'acreditació de centres i serveis sanitaris reconèixer el nivell de qualitat després de l'avaluació externa i independent, realitzada d'acord amb estàndards i indicadors establerts de manera prèvia en una norma consensuada.
Per a donar facilitat al procés d'acreditació, s'ha dissenyat l'eina telemàtica SIQUAE (Sistema d'Informació de Qualitat d'Atenció Especialitzada) que permet un diagnòstic de la qualitat de la gestió basat en fets i no en opinions, aporta un enfocament rigorós i estructurat per a la millora, facilita la coherència en la direcció, promou el consens i la participació, sustenta la gestió en criteris, sistemes. En definitiva permet conèixer la situació de gestió i prepara el centre sanitari per a una acreditació amb èxit.
Més informació aquí
Sobre l'Hospital de Mutua Balear
Mutua Balear compta amb un modern hospital situat en el centre de Palma. Les seves instal·lacions, recentment reformades i modernitzades compten amb una infraestructura quirúrgica d'última generació, zones de traumatologia i rehabilitació, tresplantas d'hospitalització i consultes. Tot això a la disposició dels nostres mutualistes i avalat per un equip humà altament qualificat.
L'Hospital de Mutua Balear compta amb una superfície de 7.200 m² distribuïts en nou plantes. Entre molts altres serveis destaquem:
- Urgències 24 hores. Servei d'ambulàncies permanent.
- Radiologia (RX convencional, ortopantomografía,
- Ressonància Magnètica oberta, TAC i Ecògraf)
- Hospital ambulatori de dia
- Hospitalització (40 llits)
- Unitat del dolor
- Servei de traumatologia
- Servei de rehabilitació i readaptació al lloc de treball
- Servei de cirurgia
- Servei de neurofisiologia
- Assistència social
Més informació aquí.