El sistema de reducció de les cotitzacions per contingències professionals (PRIMES) ha quedat suspès pels Reials decrets 28/2018 i 18/2019. Per a més informació consulta aquesta notícia aquí.
La principal raó d'aquesta guia és facilitar a les nostres empreses mutualistes les nocions bàsiques per valorar la presentació d'una sol·licitud d'incentiu a través de Mutua Balear, segons l'establert en el RD 231/2017, de 10 de març de 2017.
1. Haver cotitzat per contingències professionals a la Seguretat Social, durant el període d'observació pel qual realitzi la sol·licitud, més de 5.000 euros o 250 euros en un període màxim de quatre exercicis consecutius.
Període d'observació és el nombre d'exercicis naturals, consecutius i immediatament anteriors al de la presentació de la sol·licitud, necessaris per aconseguir el volum mínim de cotització i que no hagin format part d'una sol·licitud anterior, amb un màxim de quatre exercicis.s.
2. Estar per sota dels valoris límit dels índexs de sinistralitat aprovats per l'Ordre TMS/83/2019, de 31 de gener, publicada el 2 de febrer de 2019 (pàgines 9457 a 9460). (consulta'ls aquí)
La informació sobre els requisits del punt 1 i 2 la hi proporcionarà Mutua Balear.
3. Estar al corrent de pagament en el compliment de les obligacions de cotització amb la Seguretat Social a 31 de maig de 2019.
4. No haver estat sancionada, en matèria de prevenció de riscos laborals o de Seguretat Social, per infracció greu (màxim dos durant el període d'observació) o una molt greu i que hagin adquirit fermesa durant l'esmentat període o bé, quan l'empresa sol·licitant sigui considerada responsable directa de la infracció..
5. Complir amb les obligacions de prevenció de riscos laborals que per a l'accés a aquest sistema d'incentiu -article 2.1.e) del RD231/2017 de 10 de març - s'enumeren als apartats 1 al 5 de l'annex I d'aquest Reial decret. Aquest requisit s'acredita mitjançant l'emplenament i signatura d'una declaració responsable que li proporciona Mútua Balear en el formulari de sol·licitud.
6. aver informat, si existeixen en l'empresa delegats de prevenció, de la sol·licitud d'incentiu que es vol presentar així com, dels valors de sinistralitat que Mútua Balear posarà a la disposició de les seves empreses mutualistes.
Si l'empresa compleix amb els anteriors requisits, pot presentar la sol·licitud i optar a rebre un 5% de l'import de les quotes per contingències professionals del període pel qual es realitzi la petició.
D'altra banda, aquelles empreses que hagin realitzat inversió en alguna de les accions complementàries recollides als apartats 6 (cotització superior a 5.000 euros) i 7 (empreses amb volum de 250 euros en màxim 4 exercicis consecutius) de l'annex I del RD231/2017, de 10 de març, podran accedir a un altre 5% de les quotes per contingències professionals que se sumarà a l'anterior, amb el límit màxim de l'import total realitzat en aquestes inversions complementàries.
Amb la finalitat d'evitar errors o omissions que poguessin invalidar la sol·licitud es recomana REVISAR que el formulari disposa del següent::
Amb el formulari de sol·licitud s'ha d'acompanyar la següent documentació:
La data de presentació de documents és del 15 d'abril al 31 de maig de 2019.
La manera més còmoda i ràpida de fer la teva sol·licitud és de forma TELEMÀTICA a través de la nostra eina de gestió Infomutu@.
Si encara no ets usuari de Infomutua, trobaràs tota la informació aquí.
A més disposes de qualsevol de les següents oficines de MUTUA BALEAR (en horari de 8.00 a 15.00 hores):
¡Estamos de enhorabuena! Hemos renovado hasta 2026 la acreditación QH+ 2 estrellas que otorga la Fundación IDIS a las entidades sanitarias que ofrecen una calidad asistencial excelente a sus pacientes: https://mutuabalear.es/es/renovacion-qh-dos-estrellas