El portal de prevenció de la web de Mutua Balear ofereix un apartat específic de consells relacionats amb la malaltia per a empreses i mutualistes.
L'espai, que es troba en constant actualització, recull recomanacions per als treballadors de nombrosos sectors.
Amb l'inici de la desescalada i seguint amb el seu afany per contribuir en la contenció del COVID-19, Mutua Balear ha habilitat un extens apartat en el portal de prevenció de la seva pàgina web dedicat en exclusiva a oferir recomanacions perquè tant les persones treballadores que reprenen la seva activitat de manera presencial, com aquelles que prossegueixen amb el teletreball, exerceixin les funcions pròpies dels seus llocs de manera segura i evitin la propagació del virus (https://www.mutuabalear.es/ca/covid-19-prevencio)..
L'objectiu d'aquesta nova secció, que es troba en constant actualització, és ajudar al fet que les empreses duguin a terme una reincorporació de les plantilles al centre de treball que garanteixi la seva seguretat i salut. Mutua Balear ha elaborat una sèrie de guies de recomanacions i consells basades en la informació publicada pel Ministeri de Sanitat i altres organismes públics per a evitar el contagi del COVID-19 a mesura que avancem cap a la nova normalitat..
Oferim una extensa col·lecció de recomanacions i pautes a seguir perquè cada empresa, sigui com sigui el seu sector d'activitat, pugui elaborar el seu protocol d'activitats preventives de manera eficient”, destaca Francisca Martínez, responsable de Prevenció de Mutua Balear.
El nou apartat d'informació preventiva sobre el COVID-19, que es troba ja disponible en la web de Mutua Balear, recull guies enfocades a tota mena de treballs i sectors d'activitat.
Així doncs, s'ofereixen pautes per a aquelles persones que tinguin la possibilitat de realitzar teletreball, per a les quals treballen de cara al públic, per a aquelles que han de desplaçar-se durant la seva jornada laboral, per a les quals treballen amb productes químics i per a aquelles que treballen amb equips de protecció individual, entre altres.
La secció inclou també guies específiques per a determinats sectors empresarials, entre els quals es troben alguns dels quals han centrat una major atenció durant la crisi sanitària, com el de la construcció, el de transportistes i repartidors o el de personal de neteja.
Com a criteri general, l'empresa hauria de minimitzar en la mesura que sigui possible l'exposició al COVID-19 del personal. S'ha d'evitar el contacte estret entre treballadors, entre treballadors i clients i entre qualsevol d'ells i el personal d'altres empreses pugui acudir al centre de treball, tot això gràcies a l'adopció de mesures específiques”, apunta Martínez.
L'apartat ofereix també documents que estableixen com actuar durant els desplaçaments al lloc de treball i dicten pautes per a saber com actuar en les entrades i sortides al lloc de treball i durant el desenvolupament de la jornada.
La secció conté a més directrius sobre el manteniment d'una higiene personal adequada, sobre la desinfecció de les instal·lacions, sobre la gestió dels residus en els centres de treball i sobre la importància d'informar i formar als treballadors perquè facin un ús correcte dels equips de protecció individual recomanats en la seva activitat laboral.
E naquest apartat podràs consultar tota la informació preventiva disponible relacionada amb el COVID-19, declarat pandèmia per l'Organització Mundial de la Salut (OMS).
Tant si ets un treballador que reprèn la seva activitat de manera presencial, com si ets d'aquells que prossegueixen amb el teletreball, tenim consells perquè exerceixis les funcions pròpies del teu lloc de manera segura i evitis la propagació del virus. Sigui com sigui el teu sector, aquesta és la secció web de recomanacions que caminaves buscant.
¡Nuevo vídeo! Descubre nuestro nuevo centro asistencial y administrativo de Ibiza con todo detalle. Más de 1.000 m2 para cuidar la salud de los trabajadores de capital pitiusa.