Seguidament, es descriuen les funcionalitats i objectius més significatius de l'estructura organitzativa de Mútua Balear, d'acord a l'Organigrama que anteriorment s'ha presentat i en el qual s'ha inclòs la divisió departamental de l'entitat.
La Junta Directiva atorgarà al Director Gerent, per delegació, les facultats circumstancials o permanents que estimi necessàries per a l'acompliment de les seves obligacions, entre les quals figura la promoció de l'Entitat i l'adreça i coordinació dels diferents serveis de la Mútua, així com l'assessorament als seus diversos òrgans de govern.
En l'acompliment de la seva activitat, el Director Gerent proposarà l'estructuració dels serveis de l'Entitat a la Junta Directiva, així com el desenvolupament i coordinació de tota l'Organització.
La seva funcionalitat bàsica és la d'exercir lideratge, generar confiança i motivació, i coordinar tant les relacions entre els Departaments Gerenciales i les Àrees de Gestió, com coordinar les interrelacions entre aquestes.
Sobre la base d'això, l'Entitat s'ha estructurat mitjançant Departaments Gerenciales especialitzats, d'assessoria jurídica i auditoria interna, que presten un servei bàsic d'interpretació del marc jurídic de l'activitat de l'Entitat i de control i supervisió de la mateixa, i mitjançant Sotsdireccions Generals que engloben l'activitat de tota l'Organització.
Els responsables dels Departaments Gerenciales no tenen responsabilitat en la gestió, però vetllen perquè aquesta és a tot moment ajustada a la normativa, bé de forma apriorística (Assessoria Jurídica) o amb posterioritat (Auditoria Interna) a la gestió en si mateixa.
Departament d'Asesoria Juridica i Secretaria General
Assessorament a qualsevol nivell sobre la normativa d'aplicació a l'Entitat. Actuacions i representació legal en judicis.
Les tasques es residencian en Assessoria Jurídica o Secretaria General segons la seva naturalesa.
La seva funcionalitat bàsica és la de recaptar, interpretar i adaptar la normativa d'aplicació a l'estructura operativa de l'Entitat, establint els límits, canvis o modificacions que d'aquesta normativa es pogués traslladar als sistemes d'actuació de les àrees de gestió i departaments afectats.
En definitiva, estableix a priori el marc d'actuació de la gestió de l'Entitat sobre la base de la normativa vigent.
Departament d'Auditoria Interna
Control de la gestió a l'efecte de comprovar la seva actuació adequada al marc preestablert, amb capacitat executiva d'intervenir en qualsevol aspecte de l'Entitat que hagi de ser corregit. Així mateix, és el canal de mediació i comunicació amb l'Administració, principalment amb la Intervenció General de la Seguretat Social, i coordina les relacions amb l'auditoria externa.
La seva funcionalitat bàsica és la de vigilar, controlar i corregir les actuacions de l'estructura operativa de l'Entitat, detectant els errors que poguessin cometre's i corregir o proposar a les Àrees de Gestió els canvis que han d'aplicar-se.
En definitiva, estableix a posteriori el control necessari perquè la gestió de l'Entitat no traspassi el marc d'actuació preestablert per Assessoria Jurídica.
En tractar-se l'Entitat d'una empresa privada que gestiona recursos públics, té especial rellevància el nivell d'autonomia i independència del que necessàriament han d'estar dotats els Departaments Gerenciales, amb el dret de poder exposar lliurement als membres de la Junta Directiva i del Comitè de direcció quantes consideracions creen oportú destacar encara en contra de l'opinió o actuació del Director-Gerent o de qualsevol un altre responsable de gestió de l'Entitat, per a millor salvaguarda dels interessos generals de la institució.
Els Sotsdirectors Generals ostenten les funcions necessàries per a l'organització i bon funcionament de tots els departaments adscrits a la seva Sotsdirecció, la coordinació entre aquests i la seva coordinació amb departaments pertanyents a altres Sotsdireccions.
La coordinació de departaments interna de cada Sotsdirecció s'efectua mitjançant els grups de treball, comitès o comissions que cada responsable entengui necessaris.
La coordinació de departaments de diferents Sotsdireccions s'estableix a diferents nivells de col·laboració, segons la naturalesa dels aspectes a tractar.
Tots els departaments de l'Entitat estan agrupats segons la seva activitat en les següents tres Sotsdireccions Generals.
Principalment constituïda per serveis centrals, serà l'encarregada de recolzar i proveir dels recursos i mitjans necessaris a la resta de Sotsdireccions Generals, sent el pont necessari amb aquestes per aconseguir prestar un servei de màxima qualitat.
Una cultura organizacional d'atenció i servei és un factor indiscutible de productivitat, diferenciació, qualitat, lleialtat i preferència.
Però només les empreses amb clares estratègies d'excel·lència, no només en l'atenció dels seus clients externs, sinó també interns (empleats), compleixen els seus objectius estratègics de forma més eficient. Per això, un dels reptes fonamentals d'aquesta sotsdirecció serà aconseguir la motivació i plena implicació dels treballadors amb l'estratègia empresarial.
Però aquest repte no és únic. La Societat d'avui exigeix, a més d'excel·lència, transparència en la gestió. Aquesta màxima ha de ser un referent en l'administració de la nostra empresa. Des d'aquest punt de vista, i coincidint el Projecte 2014 amb els canvis que en l'Adreça del Departament Gerencial d'Auditoria Interna, serà absolutament necessari dotar a la Sotsdirecció General Financera dels nivells suficients de control sobre la gestió que facilitin i complementin el treball d'Auditoria Interna. Seguiment pressupostari, auditories de qualitat i gestió selectives, etc, formaran part d'una sèrie de noves facultats la responsabilitat inicial de les quals assumeix la Sotsdirecció General Financera per permetre, posteriorment, a Auditoria Interna un treball més intens i incisiu en els punts més sensibles de l'Empresa.
En definitiva, la Sotsdirecció General Financera agrupa tots els Departaments i Serveis relacionats amb l'aportació de serveis i recursos al Client Intern (la resta de departaments).
La Sotsdirecció General de Desenvolupament és l'encarregada d'atendre i assessorar al client extern. Ha de mantenir canals de comunicació fluïts amb tots els grups d'interès per ser capaços d'anticipar-se a les seves necessitats i canalitzar o donar resposta integral als requeriments dels nostres clients, d'una forma homogènia en tota la nostra estructura territorial.
Ha d'estar perfectament coordinada amb la Sotsdirecció General de Prestacions Econòmiques i Recursos Sanitaris, ja que mentre aquesta és l'encarregada de prestar el servei, la Sotsdirecció General de Desenvolupament canalitzarà les queixes, reclamacions i possibilitats de millora demandades pels clients externs.
La Sotsdirecció General de Prestacions i Recursos Sanitaris és l'encarregada de la gestió integral dels serveis prestats al client extern. S'integra en una única Sotsdirecció les antigues àrees de prestacions i assistencial per obtenir una major coordinació i control sobre les diferents fases del servei prestat. És necessari, més que mai, que el personal administratiu, tècnic i sanitari estigui en permanent contacte i es defineixin objectius comuns en la gestió del dia a dia.
És en aquesta Sotsdirecció on recau l'essència de la nostra raó de ser. Som una Empresa orientada al servei, sota un mandat d'execució públic, i en un sector on la variable preu no existeix, la qualitat ha de ser nostra via de diferenciació amb la competència. Per això, hem de prioritzar en aquesta Sotsdirecció l'assignació de mitjans i recursos que ens permeti compaginar la màxima qualitat i eficiència en el servei a prestar.
La novetat que representa aquesta integració és l'element fonamental de la revolució organitzativa del Projecte 2014, i on Mútua Balear vol marcar les diferències en la gestió del futur respecte a la competència. Però això no podria ser de cap manera possible sense el suport de la resta de Sotsdireccions Generals en aquest objectiu comú. Així, Mútua Balear culmina el que en bastants ocasions s'ha plantejat per part de l'Administració, i que de moment encara no s'ha arribat a realitzar, unir els braços econòmic (TGSS) i de control mèdic (INSS) sota una mateixa configuració.
En definitiva, l'agrupació sota una única Sotsdirecció General de les anteriors Àrees de Prestacions i de Recursos Sanitaris té per objecte la cerca de la màxima integració en la gestió de totes les actuacions executades cap al mateix client extern, la població treballadora protegida.
Compost pel Director Gerent i els Sotsdirectors Generals responsables de cada Àrea. En aquest Comitè vas agafar també personal delegat dels Departaments Gerenciales a fi de proposar o assessorar en qualsevol qüestió objecto de la seva responsabilitat, i conèixer de primera mà les decisions executives o estratègies de primer nivell que puguin prendre's en el si del Comitè, incloent aquelles que hauran de ser proposades o ratificades per la Junta Directiva.
¡Nuevo vídeo! Descubre nuestro nuevo centro asistencial y administrativo de Ibiza con todo detalle. Más de 1.000 m2 para cuidar la salud de los trabajadores de capital pitiusa.