Una vegada que l'equip mèdic de la Mutua Balear determina el passi del treballador a la situació de baixa laboral, aquesta es dóna quan aquest s'absenta més d'un dia del seu lloc de treball (sense tenir en compte el dia de l'accident). En aquest cas l'empresa ha d'emplenar el comunicat d'accident.
En els casos de recaiguda ( "baixa mèdica del treballador com a conseqüència directa d'un accident anterior") també es tramitarà el part d'accident. S'ha de consignar la data de l'accident que va originar la baixa.
Una vegada que el treballador acudeix, amb la Sol·licitud d'Assistència Sanitària, als centres assistencials de Mútua Balear l'equip mèdic li facilitarà dos exemplars del comunicat mèdic de baixa. Aquest document consta de quatre còpies:
El comunicat d'accident de treball ha de confeccionar-se en la pàgina https://delta.mites.gob.es/ Un cop enviat, el sistema Delt@ enviarà un email per notificar la seva recepció. Des del sistema Delt@ les empreses podran imprimir l'exemplar corresponent als treballadors.
A través del servei de Infomutu @ 3.0, també es pot informar de l'informe d'accident. Recordem que Mutua Balear o bé li enviarà email periòdic amb els parts pendents de tramitar o bé cridarà per facilitar la tramitació de l'informe d'accident i resoldrem els dubtes que puguin sorgir.
4.1.- Quin termini té l'empresa per enviar un informe d'accident?
El termini màxim és de cinc dies hàbils des de la data de baixa mèdica
4.2.- I si l'empresa no el presenta?
És una infracció greu que pot ser sancionada per la ITSS quan l'accident ha estat qualificat com a greu, molt greu o mortal amb una multa entre 1.502,53 i 30.050,61 euros. (Art. 12 R.D. Legislatiu 5/200).
¡Nuevo vídeo! Descubre nuestro nuevo centro asistencial y administrativo de Ibiza con todo detalle. Más de 1.000 m2 para cuidar la salud de los trabajadores de capital pitiusa.